KEŞAN HALKININ %52,2’Sİ BELEDİYESİNDEN ÇOK MEMNUN, %32,1’İ İSE ORTA DÜZEYDE MEMNUN

KEŞAN HALKININ %52,2’Sİ BELEDİYESİNDEN ÇOK MEMNUN, %32,1’İ İSE ORTA DÜZEYDE MEMNUN

Keşan Belediyesi’nin Kurumsal İtibar Anketi Sonuçlandı

 

 

Son 3 Yılda Yapılan Çalışmalardan;

Çok Memnunum ve Orta Düzeyde Memnunum Diyenlerin Oranı %84,3

Hiç Memnun Değilim Diyenlerin Oranı %15,7

 

Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu: “Anketten çıkan sonuç memnuniyet verici”

 

 

Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, 10 Ağustos 2022 Çarşamba günü düzenlediği basın toplantısında, Keşan Belediyesi tarafından yaptırılan memnuniyet anketinin sonuçlarını açıkladı.

 

Saat 11.00 sıralarında başlayan basın toplantısına; Belediye Başkan Yardımcıları Nuran Uslu ve Tahir Özçınar ile birim müdürleri katıldı.

 

11 Mahallenin Tamamında Bin 410 Katılımcı ile Gerçekleştirildi

 

Toplantıda konuşan Helvacıoğlu, Keşan Belediyesi’nin 36 aylık faaliyetleriyle ilgili memnuniyet anketi yaptırdıklarını belirterek, “Kendimizi test ettik, çalışmalarımızı vatandaşımıza sorduk. 11 mahallemizde bin 410 kişiye yüz yüze sorular sorduk.

 

Üniversite Ekibi Tarafından Keşan Nüfusunun %2’si ile Geçekleştirildi

 

Nüfusunuz %2’si demek, mahallelerimizin de nüfusunun %2’si ile anketimizi yaptık. Üniversite öğrencilerimizle, tarafsızca yaptık ve anket sonuçlarına herkes ulaşabilir.

Bu çalışmaya dahil olmadım, sonuçları raporu aldıktan sonra öğrendim. Gerçek bir anket yaptık. 3,5 yıldan bu yana yaptığımız çalışmaların nerede olduğunu gördük. 18 Temmuz’da başlayıp 28 Temmuz’da çalışmamızı tamamladık. 10 gün sürdü. 6 sorudan oluşan anket çalışmamızı neticelendirdik.

 

Boyumuzun Ölçüsünü Görmek İstedik

 

Katılımcılarımızın; %58,4’ü 18 / 45 yaş arası %41,6’sı ise 45 yaş üstü. Yine anket katılımcılarımızın %43,5’i kadın ve %56,5’i ise erkeklerden oluşuyor. Her zaman dediğimiz gibi; başarmanın yolu, konuşmayı bırakmak ve yapmaya başlamaktır. Biz de görev süremiz boyunca bu rotada hareket ettik. Sizlerin bizlerden istediği ve bizlerin de sizlere söz verdiği önemli çalışmalar vardı. Bizler de bu çalışmaların büyük bir kısmını, günümüz şartlarına pandemilere ve bunun gibi tüm olumsuzluklara rağmen hayata geçirdik. Tabi bir yandan, bu çalışmalar devam ederken; bir yandan da kendimizi ve yönetim anlayışımızı, sizlerin nezdinde değerlendirmemiz gerekiyordu kurumsal bir itibar araştırmasına ihtiyaç vardı bir başka deyişle; boyumuzun ölçüsünü görmek istedik. Neticesinde kıymetli hemşehrilerim, bu anket sonuçlarıyla da bunu sizlerin nezdinde başarmış olmanın haklı mutluluğunu yaşıyoruz” şeklinde konuştu.

 

Memnunum ve Orta Düzeyde Memnunum Diyenlerin Oranı %84,3

 

Konuşmasının devamında anket sonuçlarını paylaşan Helvacıoğlu, “Yapılan hizmetlere bakış açısı ve kendilerine duyulan güven düzeyini kamuoyu ile paylaşmak istediğini belirterek şunları kaydetti;

 

“Anketimizdeki ilk sorusunda ‘Keşan Belediyesi’nin son 3 yılda yapmış olduğu hizmet ve çalışmalardan memnun musunuz?’ diye sorduk; Çok Memnunum Diyenlerin Oranı %52,2 / Orta Düzeyde Memnunum Diyenlerin Oranı %32,1 ve Hiç Memnun Değilim Diyenlerin Oranı ise %15,7. Çok Memnunum ve Orta Düzeyde Memnunum Diyenlerin toplam oranı %84,3. Burada şu mesajı çıkarıyoruz; öncelikle duyduğunuz güvene ve memnuniyetinize teşekkür ediyoruz. %84’ün üzerindeki bu oran bizi kesinlikle rehavete değil aksine daha da çok çalışmaya yöneltecektir. %15 oranındaki memnuniyetsizliğin de nedenlerini tespit edip bu yönde kendimizi geliştirme eğiliminde olacağımızın sözünü veriyoruz.”

 

Vatandaşın En Başarılı Buldukları Hizmetlerin Başında; Yol ve Kaldırım Çalışmaları, Şehir Estetiğine Yönelik Çalışmalar ile Temizlik ve Çevre Çalışmaları Var…

 

‘Keşan Belediyesi’nin yeni dönemde en başarılı bulduğunuz hizmetleri nelerdir?’ diye sorduk. En başarılı bulunan hizmetler sırasıyla; yol ve kaldırım çalışmaları, şehir estetiği çalışmaları, çevre ve temizlik çalışmaları, altyapı çalışmaları, kültür, sanat ve spor çalışmaları, şeffaf belediyecilik uygulamaları, mali disiplin ve tasarruf uygulamaları, gönül belediyeciliği uygulamaları, sokak hayvanlarına yönelik çalışmalar ve ücretsiz cenaze hizmetleri olarak cevaplandırılmış.

 

Burada da yeni dönemde ortaya koyduğumuz belediyecilik anlayışından oldukça memnuniyet duyulduğunu ve böyle devam etmemiz gerektiği mesajını çıkarıyoruz.

 

Ankete cevap verenlerin %89’u başarılı buldukları hizmetleri sıralarken yaptığımız hiçbir hizmeti başarılı bulmayanların oranı da %11’de kalmış.

 

Bir Sonraki Dönemde de Görevde Olmasını İsteyenlerin Oranı %63,5

 

3. sorumuz da ise halkımızın bizi bir sonraki dönemde de görevde görüp görmek istenmediği ile ilgili.  Sorumuz; “Keşan Belediyesi yönetiminin bir sonraki dönemde de aynı performans ile görevde olmasını ister miydiniz?’ şeklinde. Sorumuza; “Evet isterdim” cevabını verenlerin oranı %63,5, ‘Kararsızım’ diyenler %22,3, ‘Hayır istemezdim’ diyenlerin oranı ise %14,2.

 

Bir dahaki dönemde de bizleri görevde görmek isteyenlerin oranı oldukça fazla. Halkımızın gözünde yeni dönemde de umut olarak görünmek bizlere onur veriyor. Şuna inanıyoruz ki; Keşan halkının sağduyusu hep bizimle oldu. Bizler de bu mesaja kulak veriyoruz. Kararlılık, adalet ve basiretle gelecekte de Keşan’ı daha da ileriye taşıyacak projelerde hep birlikte buluşacağız inşallah.

 

%90,3 Başarılı Ya Da Kısmen Başarılı Buluyor…

 

Anketimizde şahsımın yönetimini ve yönetim kadromuz ile ilgili memnuniyetinizi sorduk. “Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu ve Keşan Belediyesi yöneticilerini başarılı buluyor musunuz?” şeklindeki sorumuza; %61,6 başarılı buluyorum, %28,7 kısmen başarılı buluyorum %9,7 oranında başarılı bulmuyorum cevabını aldık.

 

Başarılı buluyorum ve kısmen başarılı buluyorum diyenlerin oranı 90,3 iken, başarısız buluyorum diyenlerin oranı ise %9,7’dir. Burada sadece şahsıma değil, tüm yöneticilerimin, çalışma ve hizmet üretme gayretlerine yönelik müthiş bir memnuniyet göze çarpıyor. Ben tüm meclisimi, başkan yardımcılarımı müdürlerimi ve personelimi bu sonuçtan ötürü kutluyorum. Bu sonuç ve vatandaşlarımızın bu takdiri; hiç kimseye haksızlık yapmayan, hiç kimseyi kayırmayan, tüm personeliyle gece gündüz halkına eşit hizmet götüren, Keşan Belediyesi’nin çalışma azmini daha da körüklemiştir.” şeklinde konuştu.

 

Vatandaşın Öncelikle Ele Alınması Gerektiğini belirttiği Konuların Başında; Yol Kaldırım, Cadde ve Sokak Gibi Üst Bakım Sorunları, Şehiriçi Trafik ile Ulaşım ve Otopark Sorunları Geliyor…

 

Ankette kendileri açısından çok önemli bir soru olduğunu dile getiren Mustafa Helvacıoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Bir yandan mevcut projelerimize devam ederken, bir yandan da yeni sorun, öneri ve taleplerin çözümüne yönelik adımlarımızı planlıyoruz.

 

Keşan Belediyesi’nin öncelikle ele alması gereken Keşan ile ilgili en önemli sorunlar nelerdir? diye sorduk. %25,5 yol kaldırım, cadde ve sokak gibi üst bakım sorunları %20,2, şehiriçi trafik, ulaşım ve otopark sorunları %19,2, çevre ve temizlik hizmetleri %14,2, imar ve şehircilik hizmetleri %13,1, sosyal hizmetler %2,7, sokak hayvanlarının beslenmesi %2,4, ilaçlama çalışmaları %1,8, sanayi yolları, %0,5 su baskını, %0,4 erikli ve mücavir alan yolları.

 

Burada aslında daha da dikkat çeken bir nokta var. 2. soruda; en başarılı bulunan hizmet ve çalışmalarımız, bu soruda da öncelikle ele alınması gereken konular olarak öne çıkıyor. Demek ki aslında; memnun olunan hizmetlerin aksamadan devam etmesi gerektiği mesajı bizlere veriliyor.

 

En Etkili İletişim Kanalı Sorusunda, Sosyal Medya ve SMS  Öne Çıkıyor…

 

Anketteki son sorumuzu ise yaptığımız çalışmaları ve etkinliklerimizi sizlere hangi iletişim kanalları ile duyurmamız gerektiğini ölçmek ile alakalı. ‘Keşan Belediyesi’nin sunduğu hizmetlerden hangi iletişim kanalları vasıtasıyla haberdar oluyorsunuz? diye sorduk; 1. sırada sosyal medya var. Sizlere en çok kendimizi duyurduğumuz iletişim kanalı sosyal medya olarak öne çıkıyor 2. sırada SMS sistemi yer alıyor 3. sırada ise en çok; çevremdeki vatandaşlardan haber alıyorum denmiş. 4. sırada; yerel gazetelerimiz var. 5. sırada ise; belediyemizin resmi web sitesi yerini almış 6. ve son sırada ise billboard, afiş ve pankartlar yer alıyor. %3’lük bir oranda ise duyurulardan haberim olmuyor diye cevaplanmış. ‘Haberim olmuyor’ diyen vatandaşlarımıza da yardımcı olmaya ve onlara ulaşmaya hazırız. Anket çalışmalarımıza ve analiz arşivimize isteyen herkes ulaşabilir. Ankete katılan değerli hemşehrilerimize yürekten teşekkür ediyorum.” Şeklinde konuştu.